lördag 18 februari 2012

Glädje vs Ångest

Ännu en dag har passerat i Järsvöbacken.
En rolig dag. En slalom-åkardag.
I dag vågade vi oss upp i stolsliften, hela familjen. Visst var det roligt. Men icke att förglömma all ångest jag brottas med varje gång det är en potentiell fara i antågande.
För mig som är ganska neurotisk till min natur är de potentiella farorna många. Särskilt i skidbacken. Stolsliften inte minst. En liten 2-sits-stol fäst på en vajer vari vi dinglade med benen 10 meter ovanför marken. Säkerhetsgrejen som vi fällde ner för att förhindra att ramla ur var gjord för dem som är typ 160 cm i strumplästen. Inte 95 cm!
Ångesten och tvångstankarna mycket påtagliga i denna stund, de 15 minuter det tog innan vi dinglat färdigt och nått Öjebergets topp.

Tony som är mindre neurotisk fick dingla med den minsta sonen. Jag tog den största. Tjing pax.
Men på 15 minuter hann jag fantisera fram många bilder om hur vi halkade ur och resten orkade jag inte tänka på.

Men nu är vi hemma och på det stora hela har dagen varit super.

Glädje vs Ångest 8-2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar