fredag 18 maj 2012

Ingen är väl intresserad

Förutom jag? Intresserad av fotboll, div 2 Södra Norrland alltså. Damer.
I väntan på hemmamatch i morgon mot IFK Timrå är det så spännande att jag måste skriva lite. För min egen skull.

Timrå är ett lag som inlett serien lite bättre än oss. De har skrapat ihop 4 poäng på 3 matcher. Vi har skrapat ihop 3 poäng på lika många matcher. De har också bättre målskillnad än oss, men det tänker jag inte skriva mer om. Till vårt försvar så har Timrå mött endast ett av de lag som förväntas vara ett av topplagen. Vi har mött två av dessa.

Min spekulation är att Timrå är ett lag som är ungefär lika bra som oss. Mitt resultat av att ha studerat deras försäsong och inledning i serien talar för det. Eller kanske att vi, i teorin, på pappret är strået vassare.

Dock vinner vi inga matcher endast genom att vara det bästa laget på pappret. Inte utan kamp, svett och tårar. Vi måste plocka fram allt det vi verkligen kan.  Kampen, listen och samarbetet.

Om vi gör det, då är vi oslagbara i morgon.
På hemmaplan,
på ön,
i vårt näste,
vår borg!

För övrigt vill jag hylla Östersunds dff litegrann. Jag blir glad när jag läser på deras seriösa hemsida som speglar lagets seriösa satsning mot div 1 och högre. Det är ett lag med stor ödmjukhet och som tar alla matcher på största allvar, oavsett klass på motstånd. De har alltid något de vill förbättra och jag tror de sliter hårt för att nå dit de vill. De är tippade seriesegrare och jag hoppas de står som segrare sen när höstlöven faller. Dock kan jag känna att de kanske är lite för ödmjuka för deras eget bästa. Det skulle kunna resultera i att ett mindre ödmjukt och lite otrevligare lag som Krokom/Dvärsätt går och vinner serien. Den känslan har jag nu. Varför? Jo för att Östersund gjorde en otroligt stabil försäsong och även spelade jämt mot lag som är i högre divisioner men nu inlett serien lite på ett sätt där de inte alls verkar komma upp i den kapacitet som de besitter. Tävlingsnerver? Favoritskap? Ja vem vet. Men mycket psykologi har de att hantera i deras situation där de inte gjort någon hemlighet av deras järva målsättning "ÖDFF mot allsvenskan".

Och så kommer Krokom/Dvärsätt smygandes. Utan järva visioner att leva upp till. Ett lag som bara kör på. Spelar bra men tufft och hemskt fult. De har inte lärt sig stava till ödmjukhet ens.
Men deras tuffhet kan också fälla dem... I nästa match, som spelas mot just Östersund, har de på grund av fult prat deras bästa (vad jag sett) spelare utvisad. Hehehe, säger jag då och hejar på Östersund.

Och sist men inte minst,

Heja byns damer i morgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar