lördag 28 juli 2012

Marie vs Ving 1-0?

Jag skulle boka en resa. Jag tänkte; jag tar Ving, de brukar vara bra.
När jag kom till steg 3 i min bokning var det dax att göra vissa val. Irritationen kom smygandes när jag såg att en lunch på planet numera kostar 195 kr. 195 spänn för 2 dl värmeskåpsuppvärmd mat.
Nej tack. Inte ens att få den serverad av en snygg steward gör den värd sitt pris.
När jag sen upptäcker att jag måste betala extra för transfer mellan flygplatsen och hotellet orkar jag inte mer.

Vad ska jag nu med Ving till? Det är ju pga transfern jag bokar genom dem som charterbolag. Jag bokar inte genom Ving pga av deras roliga utflykter, maten på flyget eller vilseledande bilder på 4-stjärninga hotell som egentligen är 2-stjärninga!! Nej. Det är transfern jag vill åt.

Idag gjorde jag slut med Ving och bokade resan själv. Samma resmål, samma period, samma hotell, samma flygtider men i runda slängar 4000 kr billigare.

Visserligen får vi lov att resa i princip utan bagage och ännu har jag inte lyckats få fatt i någon transfer. Kanske får vi spendera veckan på flygplatsen Son Sant Joan.

Med en väska blott.

Min bojkott av Ving är värt det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar