lördag 3 februari 2018

Gränder 

Varför älskar jag dom?

Det undrar jag.

Vill bosätta mig i varje gränd jag ser. Hänga tvätt på linor mellan husen. 

Med en sjalett på huvet tömma diskvatten ut genom fönstret så det skvätter på turister.

Ha en dispyt med någon granne och gapa rakt ut i luften så alla som promenerar i gränden kan höra.

Belamra den extremt lilla balkongen med lerkrukor med olika örtplantor. 

Sitta trångt på samma balkong och med känslan av att hela världen finns i min gränd. 

Myller. Dofter. Ljus. Människor. Ljud Liv. 

Här är några gränder som jag fotat och som jag vill bo i. 

PALMA, Mallorca 


LISSABON, Portugal



POTES, Norra Spanien


SANTILLINA DEL MAR, Norra Spanien


SANTIAGO DE COMPOSTELA, Galicien


BUR DUBAI, Dubai


BENALMADENA, Malaga Spanien 


LLIERGANES, Norra Spanien



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar