torsdag 16 mars 2017

Tankar.

Om jag kunde förstå.
Vidden, bredden, djupet.
Av begreppet kärlek.

Om jag kunde förstå,
att jag inte kan förstå.
Vidden, bredden, djupet.
Av begreppet kärlek.

Om jag kunde förstå.
Hur mycket, eller hur lite, kärlek jag förvaltar.
Och hur mycket, eller lite av den, jag kan ge.
Till dig.
Jag önskar jag kunde förstå, hur det är funtat.
Om kärleken är bevarad,
och avsedd,
för dig.
Endast.

Jag kan inte veta.
Men tro, det kan jag.
Åtminstone försöka.

Och hoppas att min Tro på kärleken,
är vidare, bredare och djupare.
Än vetandet.
Och att den möjligen växer.
När jag tror på den.

Kärlek kan omöjligen växa av krystade handlingar i försök att hålla den vid liv.
Det som sägs i Amelia  är rappakalja.
Lögn.

Kärleken får inte luft om den hamnar under ett berg handlingar eller annat som automatiskt kräver en motprestation.
Det kväver och dödar.

Dig och mig.

Oss.






  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar