fredag 22 november 2013

Wunderbar

Jag har en förmåga att gå upp i saker och ting. Det kan vara saker av olika karaktär. Saker som kanske naturligt förknippas med mig, vad vet jag? Eller saker som jag själv ibland förvånas över att jag nästan blir manisk i.
Denna förmåga fyller väl kanske någon funktion?
Terapeutisk?
Dagdrömmande i måttliga mängder anses ju bidra till kreativitet.
Så jag tror det är bra.

Exempel på saker jag under senare år gått upp i:
Sjötomter
Resor
Träningsmetoder
Matlagning
(Dam)Fotboll


Exempel på saker jag gått upp under senare år som förvånat mig själv är:
Julgranskulor
Tygblöjor
Snickarbyxor
Skinntossar
Bärsjalar

Det sistnämnda lever jag i just nu.
Jag dagdrömmer om den perfekta sjalen.
Kanske har jag hittat den,
på tyska Ebay!

2000 kr.

Wunderbar!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar