lördag 3 december 2011

Med havtorn från Alfta

Havtornsill med bär från Alfta. Blåmögelost och get från Jarse, Järvsö. Färilakorv, lax och en massa andra godsaker från närområdet.
Julbordet var över förväntan. Det är ett bra betyg från mig som sällan är särskilt imponerad av smakupplevelsen vid ett restaurangbesök. Från Växbo Krog har jag dock endast fina smakminnen. Med ett litet undantag. Det var en kycklingbit en gång som hade en bismak av karantin.

Men hela Växbo Krogs koncept är liksom helylle. Så ylle att jag nästan blir lite förbannad och undrar varför inte jag själv blev kock och byggde en restaurang. Den enkla inredningen med rustika detaljer tilltalar. Lin, smide, gjutjärn och koppar. Det är så genomtänkt, genuint och ja, helylle helt enkelt.

Är jag krogrecensent eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar