måndag 9 januari 2012

Karsbos Gräv och Schakt

Idag lunchade jag med en uppskattad kollega. Vi spånade på eventuella karriärsmöjligheter. Det bästa förslaget som kom upp för min egen del var att köpa in en grävare och sälja grävtjänster bort i kring. Ett karriärsalternativ som faktiskt går att realisera. Och något som folk efterfrågar. Sedan jag och maken blev stugägare har vi exempelvis redan varit i behov av en grävare 3 ggr. Bara i vår familj. En grävare skulle alltså ha kommit till användning fler gånger på två år än en massa annan skit man har liggandes. Hårfön, strykjärn, strykbräda, skridskor, guldklocka, längdåkningsskidor, lästa böcker, sedda dvd-filmer, festkläder osv. för att nämna endel.

På fikarasten provade jag min idé med andra kollegor och min chef. Chefen undrade vem som skulle köra grävaren. Jag sa att det skulle väl gå fort att lära sig. Men då fick jag inget medhåll av kollegiet.

Jag får nog tänka igenom det här lite. Men loggan är klar och klingar fint.
"Karsbos Gräv och Schakt".
Och om jag vore lite design´ig av mig hade jag kunnat göra en snygg logga själv i photoshop eller nåt.

Men nu är jag ju inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar